• Saison 2018-2019 - None - None > Ismir-2018 - 2018-09-23 - 2018-09-27 > Les nouvelles formes d'audio branding
  • Sept. 20, 2018
  • Ircam, Paris
Participants
  • Laurent Cochini (conférencier)

The New Shape of Audio Branding

ABC_DJ stands for Artist to Business to Business to Consumer Audio Branding System. The cooperative project of seven companies and research institutions from five different European countries is funded by the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme. The project seeks to provide European creative agencies active in the field of Audio Branding with sophisticated ICT supporting tools.

This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement № 688122.

-
Workflows dealing with the translation of brand identities in the musical domain are highly arbitrary, shaped by the subjective taste of executives and ignoring the individual experience of musical content.

This workshop will tackle the current challenges of translating the values of a brand into the musical domain using recent advances in musical information retrieval and algorithmic recommendation.

-
Les flux opérationnels dans le design de l'identité sonore traitant de la traduction des identités des marques dans le domaine musical sont très arbitraires, façonnés par le goût subjectif des cadres responsables, et tiennent peu compte de la perception et de l’interprétation individuelles du contenu musical.

L'atelier montrera comment traduire systématiquement les valeurs d'une marque dans le domaine musical en s'aidant des avancées récentes de la fouille de données musicales et de la recommandation algorithmique.

From the same archive