1898

"Adeste Fideles" in an Organ Prelude (1898)

pour orgue

Piece
 

Her Eyes (1898)

pour voix médium et piano

Piece
 

Anthem: With Hearts Rejoicing Ever (1898-1907)

pour voix d'enfant et orgue

Piece
 

Slugging a vampire (1898-1902)

pour voix médium et piano

Piece
 

Chanson de Florian (1898)

pour voix grave et piano

Piece
 

Invention in D (1898)

pour piano

Piece
 

Psalm 100 (1898-1902)

pour chœur d'enfants et chœur mixte a cappella

Piece
 

The Ending Year (1898-1902)

pour voix grave et piano

Piece
 

Feldeinsamkeit / In Summer Fields (1898)

pour voix médium et piano

Piece
 

Friendship (1898-1899)

pour voix médium et piano

Piece
 

Gruss (1898-1899)

pour voix médium et piano

Piece
 

Night of Frost in May (1898-1920)

pour voix grave et piano

Piece
 

The Only Son (1898)

pour voix aiguë et piano

Piece
 

The Song of the Dead (1898)

pour voix grave et piano

Piece
 

There is a lane (1898-1902)

pour voix médium et piano

Piece
 

Widmung (1898)

pour voix aiguë et piano

Piece
 

March: The Circus Band (1898)

pour ensemble

Piece
 

March for Piano: The Circus Band (1898-1899)

pour piano

Piece
 

Fugue in E (1898)

pour orgue

Piece
 

All-Forgiving, look on me (1898-1899)

pour chœur mixte à quatre voix a cappella

Piece
 

The Coming of the Day (1898)

pour voix et piano

Piece
 

God Bless and Keep Thee (1898-1902)

pour voix grave et piano

Piece
 

Harpalus (1898-1902)

pour voix aiguë et piano

Piece
 

I knew and loved a maid (1898-1899)

pour voix grave et piano

Piece
 

The Love Song of Har Dyal (1898-1903)

pour voix aiguë et piano

Piece
 

Yale-Princeton Football Game (1898-1911)

Two Halves in Two Minutes, pour orchestre

Piece
 

March for Piano: The Circus Band (1898-1899)

pour piano

Piece
 

Fugue in C Minor (1898)

pour orgue

Piece
 

A Night Thought (1898-1916)

pour voix grave et piano

Piece
 

An Old Flame (1898-1901)

pour voix médium et piano

Piece
 

Interludes for Hymns (1898)

pour orgue

Piece
 

The Celestial Country (1898-1902)

pour ténor et baryton, deux quatuors vocaux, chœur mixte et ensemble instrumental

Piece
 

The Old Mother (1898-1902)

pour voix médium et piano

Piece
 

Rosamunde (1898)

pour voix médium et piano

Piece
 

Ich grolle nicht / I'll not complain (1898-1901)

pour voix médium et piano

Piece
 

Naught that country needeth (1898-1899)

aria pour baryton de la cantate The Celestial Country

Piece
 

Thee I Love (1898)

pour voix et piano

Piece
 

The World's Wanderers (1898-1899)

pour voix médium et piano

Piece
 

Wie Melodien zieht es mir (1898-1900)

pour voix aiguë et piano

Piece
 
1896

Schubert: Marche Militaire in D (1896-1897)

pour orchestre

Piece
 

Schubert: Impromptu in B flat (1896-1897)

pour flûte, clarinette et cordes

Piece
 

Schumann: "Préambule" and "Valse noble" from Carnaval (1896-1897)

pour orchestre

Piece
 

String Quartet No. 1: From the Salvation Army (1896-1900)

A Revival Service

Piece
 

Burlesque Storm (1896)

pour deux pianos

Piece
 

The All-Enduring (1896)

pour voix médium et piano

Piece
 

Overture in G Minor (1896-1897)

pour orchestre

Piece
 

Fugue in Four Keys on "The Shining Shore" (1896-1903)

pour flûte, cornet et cordes

Piece
 

A Song of Mory's (1896)

pour chœur d'hommes a cappella

Piece
 

DKE Show [III], song with chorus (1896-1897)

pour voix et piano

Piece
 

A Scotch Lullaby (1896)

pour voix médium et piano

Piece
 

March in G and C for Piano, with "See the Conquering Hero Comes" (1896-1897)

pour piano

Piece
 

Life of the World (1896)

pour chœur mixte

Piece
 

Partsong in A (1896)

pour chœur d'hommes a cappella

Piece
 

Pass the Can Along (1896-1897)

pour voix et piano

Piece
 

Frühlingslied (1896-1898)

pour voix médium et piano

Piece
 

I travelled among unknown men (1896-1901)

pour voix médium et piano

Piece
 

In the Alley (1896)

pour voix médium et piano

Piece
 

The Side Show (1896-1921)

pour voix médium et piano

Piece
 

There is a certain garden (1896-1898)

pour voix grave et piano

Piece
 

When stars are in the quiet skies (1896-1900)

pour voix médium et piano

Piece
 

Bread of the World (1896-1897)

pour chœur à l'unisson et orgue

Piece
 

Song without words [III] (1896)

pour voix et piano

Piece
 
Unspecified date

Université de Yale http://drs.library.yale.edu *(lien vérifié en juillet 2012).*Les dates de compositions sont souvent approximatives ou représentent une fourchette de dates. Pour plus de précisions, consulter les notes du catalogue raisonné de l'Université de Yale susmentionné.

Autres pièces
  • Exercices :
    * Canon in A Minor [I], 1895 ;
    * Canon in A minor [II], pour trio à cordes, 1898 ;
    * Canon in C, pour trio à cordes, 1898 ;
    * Canon in D [I], pour trio à cordes, 1895 ;
    * Canon in D [II], pour soprano, ténor (?) et clavier, 1896 ;
    * Canon in E, pour trio à cordes, 1896 ;
    * Canon in F, à quatre voix, 1896 ;
    * Canon in G flat, pour trio à cordes, 1896 ;
    * Canon in G, à quatre voix, 1896 ;
    * Counterpoint Exercise in A, à quatre voix, 1892 ;
    * Counterpoint Exercise in C, à quatre voix, 1892 ;
    * Counterpoint Exercise in D flat, à trois voix, 1897 ;
    * Counterpoint Exercise in E [I], à trois voix, 1892 ;
    * Counterpoint Exercise in E [II], à trois voix, 1892 ;
    * Counterpoint Exercise in F, à quatre voix, 1892 ;
    * Exercises in Fugal Answers, 1893 ;
    * Burlesque Amen, 1891 ;
    * Burlesque Cadenza, 1892 ;
    * Burlesque Canon in C, à quatre voix à l'unisson, 1892 ;
    * Burlesque Canon in F, 1892 ;
    * Burlesque Exercise in C [I], 1892 ;
    * Burlesque Exercise in C [II], 1893 ;
    * Burlesque Exercise in C [III], pour deux instruments et orgue, 1892 ;
    * Burlesque Exercise in C [IV], 1896 ;
    * Burlesque Exercise in C Minor, 1895 ;
    * Burlesque Harmonization in C, 1892 ;
    * Burlesque Harmonization in F over E flat, 1891 ;
    * Burlesque Harmonizations of "London Bridge", Peer international, 1891 ;
    * Burlesque Heart-Song, pour voix, 1900 ;
    * Burlesque Song-Opening, D-G, 1919 ;
    * Burlesque Whole-Tone Exercise, 1897 ;
    * Election Memo, 1912 ;
    * Experiments, 1891 (?) ;
    * Fugue in Four Keys [I], 1893 ;
    * Fugue in Four Keys [II], 1893 ;
    * Take-Off on "Surprise Symphony", 1909 ;
    * Polytonal Canon, 1899 ;
    * Polytonal Exercise, 1892.
  • Pièces perdues ou projets :
    * Autumn Landscapes from Pine Mountain, pour orchestre, 1904, perdu ;
    * Two Contemplations, pour orchestre, 14:30 min., projet ;
    * Down East Overture, pour orchestre, 1897-98, perdu ;
    * Hawthorne Concerto for Piano and Orchestra, 1910, perdu ;
    * List: Music and Democracy!, entre 1935 et 1942, projet de 27 mouvements ;
    * March No. 1, 1890-92, dérivé de [work:32436][March No. 1 for Piano, with "Year of Jubilee"], perdu ;
    * March No. 6, with "Here's to Good Old Yale", 1889-97, d'après [work:32440][March No. 6 for Piano, with "Here's to Good Old Yale"], perdu ;
    * Three Outdoor Scenes, pour orchestre, 11 minutes, I. Allegro vivace ; II. Largo sostenuto: The Pond ; III. Central Park in the Dark, projet ;
    * Overture: The American Woods, 1889, perdu ;
    * Piece for Horns and Strings (on "Watchman"), pour cor (2 ?) et cordes, 1905, perdu ;
    * Quarter-Tone Chorale for Strings, pour quintette à cordes, 1913-14, perdu, reconstitué Alan Stout, publié par Peters en 1974, créé le 20 mai 1975 à New York par le Juilliard ensemble, direction : Richard Dufallo ;
    * Ragtime Dance, 1902-1903, perdu, mouvement développpé dans la [work:9434][Sonata No. 3 for Violin and Piano] ;
    * Set: Sounds!, projet en quatre mouvements : I. Mulbery Tre [Mulberry Trees] Mountain Trees ; II. Hanover Sq[uare] before War Walking Song ; III. Park Sq[uare] ; IV. Thoreau ;
    * Set for Orchestra: Tone Pictures of Some Bygone Days, 23:30 minutes, c. 1930, I. The Rockstrewn Hills Join in with the Church Bells ; II. Calcium Light Night on the Campus ; III. A Yale-Princeton Football Game ; IV. Central Park in the Dark ; V. The Question of Existence-A Cosmic Landscape ;
    * Set of Cartoons or Take-Offs, 1898-1916, en partie perdu, mouvement III, voir [work:32415][Take-Off No. 3: Rube Trying to Walk 2 to 3!!], mouvement VII, voir [work:32395][Take-Off No. 7: Mike Donlin-Johnny Evers], mouvement VIII, voir [work:32396][Take-Off No. 8: Willy Keeler at Bat] ;
    Set of Overtures: Men of Literature, pour orchestre, 1904-1912, en partie perdu, I. Robert Browning, voir [work:9409][Robert Browning Overture] ; II. [Ralph Waldo] Emerson, voir [work:32373][Emerson Overture for Piano and Orchestra] ; III. Matthew Arnold, voir [work:32374][Matthew Arnold Overture] ; IV. [Bronson] Alcott, voir [work:32243][Alcott Overture] ; V. Walt Whitman, perdu ; VI. [John Greenleaf] Whittier, perdu ; VII. Henry Ward Beecher, perdu ou seulement en projet ;
    Set of Proposed Movements [I], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I. The New River ; II. Maple Leaves ; III. Charlie Rutlage ; IV. The Indians ; V. Ann Street.Set of Proposed Movements [II], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I. At Sea ; II. Disclosure ; III. Swimmers ; IV. The See'r ; V. Walt Whitman ; VI. Thoreau : VII. Old Home Day ; VIII. Mists ; IX. The Cage ;Set of Proposed Movements [III], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I. Walking ; II. Religion (ou ?) Those Evening Bells! ; III. The South Wind / Die Lotosblume ; IV. The White Gulls ; V. Two Little Flowers ; VI. Like a Sick Eagle ; VII. The Last Reader ; VIII. Evening ; IX. Immortality ;Set of Proposed Movements [IV], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I. At Sea ; II. The New River ; III. The Indians ; IV. The Rainbow ;Set of Three Pieces, pour orchestre de chambre, 1934, I.[work:9420][Hallowe'en] ; II. [work:9437][The Pond] ; III. [work:32388][The Gong on the Hook and Ladder] ;A Symposium-Five Movements for Orchestra, projet, 16:30 minutes, 1930, I. Processional (In the Church), voir [work:32505][Processional: Let There Be Light] ; II. The Rainbow (In the Sky), voir [work:32657][The Rainbow (So May It Be!)] ; III. Tone Roads (In the Wagon), voir [work:9441][Tone Roads et al.] ; IV. The Unanswered Question (In Contemplation), voir [work:9439][The Unanswered Question] ; V. Robert Browning (In the Heart and Mind), voir [work:9409][Robert Browning Overture] ;Walking Suite, projet, pour orchestre de chambre, 1921, I. In the Car ; II. In the Shop (Take-off: Factory noises) ; III. In the Yard ; IV. In the Open ;General Booth Enters into Heaven ou Salvation, pour chœur d'hommes et fanfare, 1914, perdu ;Holiday March, pour fanfare, 1885-86, perdu ;March for Dewey Day, pour fanfare, avant 1899, perdu ;Overture: Town, Gown and State, pour fanfare, 1896, perdu ;Slow March, with "Adeste Fideles", pour fanfare, 1886-87, perdu ;Largo for Violin and Organ, 1901, perdu, créé à New York le 16 déc. 1901 par William Haesche et Charles Ives ;List: Possible Movements for Sets, comprend I. [work:32508][December] ; II. [work:32672][September] ; III. [work:32571][Elégie] ; IV. [work:32621][Maple Leaves] ; V. [work:32556][The Children's Hour] ; VI. [work:32640][Nov. 2, 1920] ; VII. [work:32612][The Last Reader] ; VIII. [work:32658][Religion] ; IX. [work:32506][Serenity] ; X. [work:32543][At the River][work:32710] ; XI. [Two Little Flowers] ;Piece for Cornet and Strings (on "The Beautiful River"), 1905, perdu ;Piece for Cornet (on "Katy Darling"), perdu ;Pre-First String Quartet, 1894-98, perdu ;Pre-Pre-First Sonata for Violin and Piano, 1895, perdu ;Pre-Second String Quartet, 1904-055, perdu ;Set of Three Pieces for Chamber Ensemble, No. 1, projet, 8 minutes, 1934, I. Largo ; II.* *[work:9429][Scherzo: All the Way Around and Back] ; III. [work:9438][The Rainbow] ;Set of Three Pieces for Chamber Ensemble, No. 2, projet, 8 minutes, 1934, I. Allegretto sombreoso: [work:32606][The "Incantation"] ; II. [work:32413][Scherzo: Over the Pavements] ; III. Adagio sostenuto: [work:9410][At Sea] ;Sonata for Trumpet and Organ, 1900, perdu ;Sonata No. 5 for Violin and Piano: "New England Holidays", projet, 1912-19, I. Washington's Birthday ; II. [work:9415][Decoration day] (Very slowly-Allegro, 7 minutes ; III. The Fourth of July ; IV. Thanksgiving and Forefathers' Day ;Song without Words for Cello, 1890, perdu ;Trio for Violin, Clarinet, and Piano, 1902-03, perdu ;Walden Sounds, pour cloches, flûte, harpe éolienne, bois, cordes et piano, 1910, perdu ;Demon's Dance Around the Pipe, pour piano, 1909, perdu ;A Full Game at The Spot, pour piano, 1894-98, perdu ;March No. 4 for Piano, pour piano, 1892, perdu ;Set of Three Pieces for Piano, c. 1911, projet, I. The Common (Largo) ; II. The Abolitionists (Allegro) ; III. The "St. Gaudens" (Adagio Andante) "moving marching faces of souls" ;The Slaves' Shuffle, pour piano, 1909, perdu ;Sonata No. 3 for Piano, 1926-27, perdu ;Studies No. 3, 12, 13, 14, 17, 24, 25 and 26, pour piano, 1907-08, perdu ;The Alcotts for Organ, 1914, perdu ;Fugue for Organ, 1897-98, perdu ;Holiday Quickstep for Organ, 1890, perdu ;Memorial Slow March, pour orgue, 1901, perdu ;Piece for Communion Service, pour orgue, 1901, perdu ;Piece for Organ, with "Adeste Fideles", perdu ;Postlude [I], pour orgue, 1896, perdu ;Postlude [II], pour orgue, 1897, perdu ;Postlude [III], Children's Day Parade, pour orgue et quatuor à cordes, 1901, perdu ;Postlude in F for Organ, 1890, perdu ;Prelude [I], pour orgue (ad lib. quatuor à cordes ?), 1896-98, perdu ;Prelude [II], pour orgue, 1901, perdu ;Prelude [III], pour orgue, 1901, perdu ;Prelude [IV], pour orgue, 1896, perdu ;Prelude for Thanksgiving Service, pour orgue, 1897, perdu ;Preludes, pour orgue, 1901, perdu ;Recital Piece for Organ, 1896, perdu ;Sonata for Organ, 1897, perdu ;Thoreau for Organ, 1915, perdu ;Toccata, pour orgue, 1901, perdu ;Anthem: Religion, pour quatuor vocal et orgue, 1901, perdu ;Hymn-Anthem on "Eventide", pour chœur d'hommes, harpe, piano et orgue, 1901, perdu ;Morning Service, pour chœur SATB et orgue, 1893-94, perdu ;Piece for Unison Chorus, Organ, and Strings, 1901-02, perdu ;Piece for Voices and Organ, perdu ;Psalm 23, pour chœur SATB et orgue, 1897-98, en partie perdu ;Te Deum, pour chœur SATB et orgue, 1890, perdu ;Vesper Service, pour chœur SATB et orgue, 1893-94, perdu ;The All-enduring, pour chœur d'hommes et orgue, 1896, perdu ;Benedict Arnold, projet d'opéra sur une pièce de Lyman Denison Brewster (1832-1904), Major John Andre, 1903-04 ;The Kimash Hills [ou] The Judgment Hall, projet d'opéra sur un texte de Sir Gilbert Parker (1862-1932), The Red Patrol tiré de A Romany of the Snows, 1907-08 ;DKE Show [I]: piece, pour clarinette et piano, 1896, perdu ; DKE Show [II], 1896, perdu ; Hells Bells: "Hail to Phi", 1897, perdu ; Royal Rivals, 1894, perdu ; Ariel's Departure, pour voix et piano, 1903, perdu ; Autumn [I], pour voix et piano, 1902, perdu ; Lost song [I], pour voix et piano, 1888 ; Lost song [II], pour voix et piano, 1892 ; Song with Violin and Organ, 1912, perdu ; Watchman! [I], pour soprano et orgue, 1901, perdu ; Hound of the Baskervilles, perdu.

Do you notice a mistake?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

opening times

Monday through Friday 9:30am-7pm
Closed Saturday and Sunday

subway access

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.