Solo (excluding voice)
Chamber music
Vocal music and instrument(s)
Unspecified instrumentation

Young's Blues (1955-1959)

Piece
 

[sans titre] (1959-1962)

jazz-drone improvisations

Piece
 

Compositions 1961 (1961)

performances (prédatées)

Piece
 

The Four Dreams of China (The Harmonic Versions) (1962)

pour instruments accordables Ă  son entretenu et de mĂŞme timbre, en multiples de 4

Piece
 

The Melodic Versions of The Twelve Subsequent Dreams of China (1984)

pour instruments accordables Ă  son entretenu de mĂŞme timbre, en multiples de 10

Piece
 

The Big Dream Symmetries n° 1-6 (1988)

pour environnement sonore

Piece
 

The Lower Map of The Eleven's Division in The Romantic Symmetry (over a 60 cycle base) in Prime Time from 144 to 112 with 119 (1989-1990)

pour instruments accordables Ă  son entretenu en sections de mĂŞme timbre et environnement sonore

Piece
 

The Prime Time Twins in The Ranges 576 to 448; 288 to 224; 144 to 112; 72 to 56; 36 to 28 ; avec The Range Limits 576, 448, 288, 224, 144, 56 and 28 (1990)

Piece
 

O Come O Come Emmanuel [manuscrit perdu] (1957-1958)

Piece
 

2 Sounds (1960)

pour sons frottés enregistrés

Piece
 

Compositions 1960 (1960)

performances

Piece
 

Invisible Poem Sent to Terry Jennings (1960)

performance

Piece
 

Young's Dorian Blues en sol (1960)

Piece
 

Composition 1965 $50 (1965)

performance

Piece
 

Robert C. Scull Commission (1967)

pour ondes sinusoĂŻdales

Piece
 

The Twelve Subsequent Dreams of China (1980)

pour instruments accordables Ă  son entretenu de mĂŞme timbre, en multiples de 10

Piece
 

Chords from The Well-Tuned Piano (1981)

pour environnement sonore

Piece
 

The Young Prime Time Twins (1991)

pour environnement sonore

Piece
 

The Big Dream (1984)

pour environnement sonore

Piece
 

288 to 224 with 279, 261 and 2 X 119 with One of The Inclusory Optional Bases: 7; 8; 14:8; 18:14:8; 18:16:14; 18:16:14:8; 9:7:4; or The Empty Base (1991)

pour environnements sonores

Piece
 

The Subsequent Dreams of The Four Dreams of China in Simultaneity (1993)

pour instruments accordables Ă  son entretenu de mĂŞme timbre, en multiples de 5

Piece
 

Annod (1953-1955)

pour dance band ou ensemble de jazz

Piece
 

Fugue en mi bémol mineur (1957)

pour cuivres ou autres instruments

Piece
 

Young's Dorian Blues en si bémol (1960)

Piece
 

Young's Aeolian Blues en si bémol (1961)

Piece
 

Response to Henry Flynt Work Such That No One Knows What's Going On (1962)

Piece
 

Poem on Dennis' Birthday (1962)

pour instruments non spécifiés

Piece
 

Sunday Morning Dreams (1965)

instruments accordables Ă  son entretenu et/ou ondes sinusoĂŻdales

Piece
 

Claes and Patty Oldenburg Commission (1967)

pour ondes sinusoĂŻdales

Piece
 

Drift Studies (1967)

pour ondes sinusoĂŻdales

Piece
 

for Guitar Prelude and Postlude (1980)

pour une ou plusieurs guitares

Piece
 

The Gilbert B. Silverman Commission to Write, in Ten Words or Less, a Complete History of Fluxus Including Philosophy, Attitudes, Influences, Purposes (1981)

Piece
 

The Subsequent Dreams of The Four Dreams of China in Perfect Simultaneity (1993)

pour instruments accordables Ă  son entretenu de mĂŞme timbre, en multiples de 5

Piece
 

[sans titre] (1959-1960)

pour sons frottés (live)

Piece
 

Poem for Chairs, Tables, Benches, etc. (1960)

pour chaises, tables, bancs et sources sonores non spécifiées

Piece
 

The Melodic Versions of The Four Dreams of China (1984)

pour instruments accordables Ă  son entretenu, en multiples de 4

Piece
 

The Symmetries in Prime Time from 144 to 112 with 119 (1989)

pour environnement sonore

Piece
 

The Prime Time Twins (1989-1990)

pour environnement sonore

Piece
 
  • Jeremy GRIMSHAW, Draw a Straight Line and Follow It: The Music and Mysticism of La Monte Young, Oxford, New York, Oxford University Press, 2011.

Do you notice a mistake?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

opening times

Monday through Friday 9:30am-7pm
Closed Saturday and Sunday

subway access

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.