Do you notice a mistake?
NaN:NaN
00:00
Following up on the historical avant-gardists who problematized the notion of writing and inscription, the authors find, in the computer, an instrument for formalization enabling a liberation of relations between signs and meaning. From the first texts generated by computer (Théo Lutz, Nanni Baslestrini) to animated digital poetry, from hypertext to multiple Internet experiments, today new forms of writing and reading question text and literature in the era of hypermedia.
Ryoji Ikeda explore la musique expérimentale dès les années 1980, lorsqu’il prend part à la formation du groupe interdisciplinaire japonais Dumb Type dont les installations complexes investissent avec un regard critique l’essor des technolo
June 16, 2018 25 min
À la suite des avant-gardes historiques qui ont problématisé la notion d’écrit et d’inscription, les auteurs trouvent dans l’ordinateur l’instrument d’une formalisation autorisant une libération des relations entre signe et sens. Des premie
June 16, 2018 01 h 15 min
À partir des années 80, faisant suite aux travaux pionniers des ingénieurs Pierre Bézier et William Fetter pour l’industrie, l’apparition de programmes comme Form Z ou Catia a constitué le socle d’une compréhension des morphologies digitale
June 16, 2018 01 h 34 min
La discrétisation numérique de l’espace à base de pixels et voxels suscite une réflexion critique et un modernisme radical qui ouvrent un vaste territoire de recherche et d’expression plastique, brouillant toutes les échelles et réorganisan
June 16, 2018 01 h 53 min
The digital discretization of space based on pixels and voxels has led to a critical examination and radial modernism that opens a huge field for research and artistic expression, blurring scales and reorganizing forms from the infinitesima
June 16, 2018 01 h 53 min
Beginning in the 80s, continuing the pioneering work of the engineers Pierre Bézier and William Fetter for industry, the apparition of programs like Form Z and Catia were the basis for the understanding of digital morphologies initiated by
June 16, 2018 01 h 34 min
By its curators:Frédéric Migayrou, curator, Camille Lenglois, assistant curator and the timeline supervisors: Moreno Andreatta, music timeline supervisor, Emmanuel Cyriaque, litterature timeline supervisor, Olivier Zeitoun, dance timeline s
June 16, 2018 01 h 07 min
Par ses commissaires : Frédéric Migayrou, commisaire de l'exposition, Camille Lenglois, commissaire associée et les responsables des timelines : Moreno Andreatta, responsable de la timeline musique, Emmanuel Cyriaque, responsable de la tim
June 16, 2018 01 h 07 min
Ryoji Ikeda began exploring experimental music in the 1980s when he was a part of the Japanese artist collective group, Dumb Type, whose complex installations criticize the expansion of digital technologies. In these installations using tra
June 16, 2018 25 min
Do you notice a mistake?