Liens Internet

(liens vérifiés en novembre 2023)

Bibliographie sélective

  • Natasha BARRETT, Spatial Music Composition, in 3D Audio, Justyn Paterson, Hyunkook Lee (Eds), Routledge, 2021, chapitre 9.
  • Natasha BARRETT, Interactive Spatial Sonification of Multidimensional Data for Composition and Auditory Display, in Computer Music Journal, vol. 40/2, Summer 2016, pp. 47-49.
  • Natasha BARRETT, Trends in electroacoustic composition, in The Cambridge Companion to Electronic Music, Cambridge University Press, 2007, pp. 232-255.
  • Natasha BARRETT, Oyvind HAMMER, Mimetic Dynamics, in Organised Sound, vol. 3/3, 1998, pp. 211-218.
  • Natasha BARRETT, Adsonore, in Organised Sound, voL1/2, 2004, pp. 111-119.
  • Natasha BARRETT, A compositional methodology based on data extracted from natural phenomena, in Proceedings of the International Computer Music Conference, 2000, pp. 20-23.

La liste complète des publications peut être consultée ici (lien vérifié en novembre 2023).

Discographie sélective

  • Natasha BARRETT, Speaking  Spaces No.1: Heterotopia ; Urban Melt in Park Palais Meran ; Growth, dans « Heterotopia », 1 vinyle Persistence of Sound, 2022, PS006.
  • Natasha BARRETT, Involuntary Expression ; Dusk’s Gait ; The Weathered Piano (quatuor tempora anni) ; He Slowly Fell and Transformed Into the Terrain, dans « Leap Seconds », 1 Cd Sargasso, 2021, SCD28083.
  • Natasha BARRETT, Innermost, dans « Innermost / Souvenirs Cachés », avec une œuvre de Beatriz Ferreyra, 1 vinyle Persistence of Sound, 2021, PS005.
  • Natasha BARRETT, Little Animals ; Earth Haze ; Racing Unseen: Racing Wide, Racing Inside ; Animalcules ; Puzzle Wood, dans « Puzzle Wood », 1 cd Aurora, 2017.
  • Natasha BARRETT, Hidden Values ; Kernel Expansion ; Reality and Secrets no.2 ; Untitled One ; OSSTS route no.1 ; Sound Exposure in Peru ; A Soundwalk through Shanghai ; Untitled Two, dans « Peat + Polymer », 2 cd Plus3db, 2014, 3DB020.
  • Natasha BARRETT, Sub Terra ; The complete Sub Terra cycle (Three parts) ; Mobilis in Mobili ; The complete Barely Project Rhizaria (Barely: part-4) ; Gentle Sediment (Barely: part-3), ABEMOLPAS,  dans « Bouteille de Klein », 1 DVD Emrpeintes Digitales, 2010. 
  • Natasha BARRETT, Deconstructing Dowland ; Can She Excuse ; Night’s blackbird ; Clear fires ; All the shadows flee ; The Right Honourable Robert, Earl of Essex, His Galliard ; Where shadows do for bodies stand ; Ornament is nurse of pride ; If she this deny ; Unquiet thoughts ; My woe wants comfort ; Can She Excuse ; Earth with her flowers, dans « Black Bile Extempore », 1 cd Elektron, 2009.
  • Natasha BARRETT, Trade Winds, 1 cd Aurora, 2008.
  • Natasha BARRETT, Diabolus, dans « Puls Percussion Group & Ning Trio » avec des œuvres de Lars Petter Hagen, Torstein Aagaard-Nilsen, Eivind Buene et Nicolay Apollyon, 1 cd Euridice, 2004, EUCD26.
  • Natasha BARRETT, Fetters ; Prince Prospero’s Party ; Exploratio Invisibilis, 1 cd Aurora, 2003.
  • Natasha BARRETT, Three Fictions (Northern Mix) ; Utility of Space ; Viva la Selva ; Displaced:Replaced ; Red Snow; ; Industrial Revelations, dans « Isostasie », 1 cd Empreintes Digitales, 2001.

Vous constatez une erreur ?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

heures d'ouverture

Du lundi au vendredi de 9h30 à 19h
Fermé le samedi et le dimanche

accès en transports

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.