Vous constatez une erreur ?
NaN:NaN
00:00
The presentation is intended as an introduction to deep learning and its applications in music. The presentation features the use deep auto-encoders for generating novel sounds from a hidden representation of an audio corpus, audio style transfer as shown by Ulyanov (https://dmitryulyanov.github.io/audio-texture-synthesis-and-style-transfer/), and future directions based on CycleGan, WaveNet, etc; as well as a high level introductions of some basic concepts in machine learning.
Depuis une dizaine dâannĂ©es, le dĂ©partement SATIS, puis la laboratoire ASTRAM et maintenant le laboratoire PRISM (Perception ReprĂ©sentation Image Son Musique) dĂ©veloppe un projet de sonothĂšque de sons dâambiance consultable en ligne intitul
8 mars 2018 33 min
Depuis 2011 je travaille sur un projet de recherche et dâĂ©criture basĂ© sur le dialogue musical et scĂ©nique entre des instruments symphoniques et des objets sonores Ă©lectroacoustiques. AprĂšs la construction de trois objets (la fontaine Ă©lect
8 mars 2018 01 h 16 min
StreamCaching est un projet musical qui a débuté en juin 2017 à Hambourg. Il a été lancé au Blurred Edges festival de musique contemporaine: 10 compositions ont été commandées, numérisées, munies de données GPS et localisées à travers la vi
8 mars 2018 33 min
We observe the success of artificial neural networks in simulating human performance on a number of tasks: such as image recognition, natural language processing, etc. However, there are limits to state-of-the- art AI that separate it from
8 mars 2018 30 min
Within this project, I aim to define a mutual synthesis of sound and position of the borderlines in space. Space, as well as word, has its own shape, meaning, and wording. How it affects our perception of architecture acoustic experience sp
8 mars 2018 26 min
Future Perfect will be a concert performance using smart phone virtual reality technologies and ambisonic/ WaveField sound diffusion.Future Perfect explores the seam between virtual reality as a documentation format for environmental resear
8 mars 2018 33 min
Le nom vient de la dĂ©finition française âMusique Mixteâ, qui indique lâĂ©lectronique en live (ou mĂȘme seulement de lâĂ©lectronique sans interaction en temps rĂ©el) avec des instruments acoustiques sur scĂšne. Il fonctionne comme un middleware:
8 mars 2018 26 min
The project explores cross-adaptive processing as a drastic intervention in the modes of communication between performing musicians. Digital audio analysis methods are used to let features of one sound modulate the electronic processing of
8 mars 2018 24 min
Vous constatez une erreur ?
1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43
Du lundi au vendredi de 9h30 Ă 19h
Fermé le samedi et le dimanche
HĂŽtel de Ville, Rambuteau, ChĂątelet, Les Halles
Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique
Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.