informations

Type
Séminaire / Conférence
durée
25 min
date
9 octobre 2015
note de programme
TCPM 2015

intervenants

Les médias liés à cet évènement

Tracking the creative process in Trevor Wishart’s Imago

5 novembre 2024 00:26:25

Vidéo

A framework for sustainability and research of interactive computer music repertoire

30 octobre 2024 00:30:44

Vidéo

Enquête sur les frequency-shifters dans les œuvres mixtes

30 octobre 2024 00:27:08

Vidéo

Assessing the impact of feedback in the composition process: an experiment in leadsheet composition

30 octobre 2024 00:31:12

Vidéo

The composer as evaluator: reflections on evaluation and the creative process

5 novembre 2024 00:29:20

Vidéo

Créer sous les micros. Quand la lecture répétée d'une œuvre fait advenir son interprétation

30 octobre 2024 00:27:09

Vidéo

From perfection to expression? Exploring possibilities for changing the aesthetics and processes of recording classical music

30 octobre 2024 00:30:39

Vidéo

Understanding the creative process in the shaping of an interpretation by eight expert musicians

30 octobre 2024 00:28:47

Vidéo

Genre as frame in elite performers' interpretative decision-making

30 octobre 2024 00:27:55

Vidéo

The authorship of orchestral performance

30 octobre 2024 00:33:36

Vidéo

Improvised meetings between New York and Kolkata: A collaborative analysis of a transcultural study

30 octobre 2024 00:28:35

Vidéo

Gestural interfaces and creativity in electronic music: A comparative analysis

30 octobre 2024 00:31:55

Vidéo

Technical influence and physical constraint in the realisation of Gesang der Jünglinge

5 novembre 2024 00:30:42

Vidéo

Melodic Variation and Improvisational Syntax in an Aka Polyphonic Song

30 octobre 2024 00:23:26

Vidéo

Life through a lens: a case study evaluating an application of the concepts of affordance, effectivities and the hallmarks of human behavior to an experiment in ‘intuitive’ composition for voice and accordion

30 octobre 2024 00:28:55

Vidéo

Creating new music across cultural boundaries: mbira and string quartet

30 octobre 2024 00:29:53

Vidéo

Sur les rôles de Heinz Holliger dans la genèse de la Sequenza VII de Luciano Berio (FR)

5 novembre 2024 00:29:25

Vidéo

Historically informed? The creative consequences of period instruments in contemporary compositions

30 octobre 2024 00:28:39

Vidéo

The Body in the Composition and Performance of Art Music

30 octobre 2024 00:21:01

Vidéo

Cipriano de Rore’s Setting of Petrarch’s Vergine Cycle and the Creative Process

30 octobre 2024 00:26:35

Vidéo

Table ronde 1 : Friedemann Sallis, Music Sketches (2015)

6 janvier 2016 01:10:16

Vidéo

Igor Stravinsky’s Compositional Process for Duo Concertant (1931–32)

30 octobre 2024 00:27:12

Vidéo

Jimi Hendrix’s Fire from Studio to Live, and Back: The Song as a Work in Progress

5 novembre 2024 00:25:50

Vidéo

Analyser la sociogenèse d’une manière d’écrire singulière : l’exemple de l’écriture improvisatrice chez Déodat de Séverac (FR)

30 octobre 2024 00:25:30

Vidéo

Models, Figures, and Modernity in the Process of Composition of Claude Debussy’s Sonate pour violoncelle et piano: The Case of 'Sérénade' (EN)

5 novembre 2024 00:30:35

Vidéo

Comment Debussy réinvente-t-il les opérateurs de la modernité ? Modèles, figures et modernité dans la composition de la Sonate pour violoncelle et piano de Claude Debussy : l’exemple de la « Sérénade » (VF)

5 novembre 2024 00:30:35

Vidéo

Choosing the Right ‘Notes’ in Synchronized Swimming: Practical and Stylistical Consequences (EN)

30 octobre 2024 00:29:02

Vidéo

Opter pour les bonnes « notes » en natation synchronisée : conséquences pratiques et stylistiques (FR)

30 octobre 2024 00:29:02

Vidéo

Creating and Re-Creating: What Remediation Entails (EN)

30 octobre 2024 00:19:43

Vidéo

Création et re-création, les enjeux du changement de support (FR)

30 octobre 2024 00:19:43

Vidéo

Collaboration in Computer Music. An Analysis of the Role Played by Musical Assistants Obtained Through Semi-Structured Interviews (EN)

30 octobre 2024 00:24:43

Vidéo

Computer Music et collaboration : enquête sur le rôle créatif des assistants musicaux à partir d’entretiens semi-structurés (FR)

30 octobre 2024 00:24:45

Vidéo

On Heinz Holliger’s Roles in the Creative Process of Luciano Berio’s Sequenza VII (EN)

5 novembre 2024 00:29:25

Vidéo

E-sketch analysis: Marco Stroppa’s Chroma between the late ’80s and early ’90s

5 novembre 2024 00:28:54

Vidéo

Roundtable 1: Friedemann Sallis, Music Sketches (2015)

6 janvier 2016 01:10:12

Vidéo

WORKSHOP 2 : Gestes et expérimentations: composition et interprétation de Sonant 1960/... (1960) et Dressur (1977) de Kagel

15 décembre 2021 01:36:22

Vidéo

partager


Vous constatez une erreur ?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

heures d'ouverture

Du lundi au vendredi de 9h30 à 19h
Fermé le samedi et le dimanche

accès en transports

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.